Walkower to film bardzo złożony i wielowarstwowy. Obejrzenie filmu jeden raz pozwala uchwycić jedynie garść symboli i metafor, którymi posłużył się Skolimowski. Przede wszystkim należy wspomnieć, że Rysopis, Walkower i Bariera tworzą niezwykle koherentny układ fabularny, który należy rozpatrywać jako całość. Okazuje...
więcejPrzepraszam za to, co powiem, ale mam wrażenie, że doszukiwanie się ukrytego sensu w każdym,
najmniejszym drobiazgu, to lekka przesada... Niektórzy tym bardziej pieją z zachwytu, im mniej jasny
i zrozumiały jest film... Facet przyjechał do miasteczka z zegarkiem i radiem, zegarek mu ukradli, ale
wciąż go miał,...
Ktos poprzednio napisal ze jest to "dojrzale kino PRLu". Hmmm - raczej nie.
Co prawda, film kreci sie w realiach Polski Ludowej, wielkich budow w zapyzialych miasteczkach, gdzie inzynierowie ze stolicy dostawali mieszkania od reki, a dyrektorzy kombinatow sponsorowali kluby sportowe. Mamy restauracje z obowiazkowa...
Jest to pierwszy film Skolimowskiego, który miałem okazję obejrzeć i jestem bardzo mile zaskoczony. Dobry obraz człowieka zagubionego, niezdolnego odnaleźć w sobie wartości, uciekającym przed samym sobą. Wielki plus dla konstrukcji pracującej na zaskakujące zakończenie. Po nim (zakończeniu) zdajemy sobie sprawę, że ten...
więcejCała historia, mimo wszystkich nowofalowych wstawek, jest niewzykle klarowna kompozycyjnie. Muszę przyznać że zaskoczyła mnie ostatnia scena, i takie rozwiązanie filmu osobiście przyjmuję za jeden z najlepszych w polskim kinie suspensów. Świetne jest też to kolejne składanie się pierwotnie oderwanych elemntów w jedną...
więcej